Bedrijfsvoering in Maastricht; houd de administratie in orde! 

24/02/2022
|
97
administratiekantoor-maastricht

 

Er zijn steeds meer bedrijven in Maastricht. In 2013 telde gemeente Maastricht 8.300 bedrijven. In 2020 waren dat er al meer dan 9.875 bedrijven. Ondanks de coronamaatregelen is het aantal bedrijven in 2020 toegenomen in Nederland, met maar liefst 3,7%. Men vermoedt dat de huidige politiek steunmaatregelen daarin een rol spelen. Alles lijkt weer richting 'normaal' te gaan. Dit betekend dat een goede administratie voor de bedrijfsvoering in Maastricht extra belangrijk is. Zeker in een gemeente die nog groeit qua bedrijvenaantal. 

Gevolgen politieke steunmaatregelen 

Er zijn verschillende scenario's te bedenken. Wanneer het gaat over de huidige politieke steunmaatregelen tenminste. Het kan zijn dat de steunmaatregelen binnenkort wegvallen. Dat kan verschillende gevolgen hebben. Bijvoorbeeld dat er een bedrag terugbetaald moet worden. Of dat blijkt dat een steunpakket onterecht is verkregen. Verder kan het zo zijn dat de administratie, niet op orde is. Het is dus erg belangrijk om juist nu de administratie goed op orde te hebben, aldus een administratiekantoor in Maastricht

maastricht-administratiekantoor

Het is vooral zaak, als je een ondernemer bent die gebruik maakt van een steunpakket, dat je overzicht hebt. Op die manier kun je goed bijhouden hoe het verloopt, wanneer het steunpakket weggevallen is. Je moet 'weer op eigen benen staan'. Een administratiekantoor in Maastricht helpt je het overzicht te bewaren. Daarbij kan het ook nog zo zijn dat je zaken moet gaan afbetalen. Dus dan moet je nog harder werken aan een gezonde bedrijfsvoering. Juist hiervoor is een administratiekantoor in Maastricht de beste keuze.

Veel gemaakte fouten binnen de bedrijfsvoering in Maastricht

Vaak worden er veel dezelfde fouten gemaakt door bedrijven. Ten eerste is de administratie vaak onvoldoende op orde. Daarbij is het ook voor veel ondernemers niet helder wat de kostprijs is en wat de daadwerkelijke marges zijn op hun producten. Het gebeurt nog steeds dat ondernemers onbewust een product onder de kostprijs verkopen. Dat kun je voorkomen. Met een goede administratie zie je veel sneller dat er bijvoorbeeld meer kosten zijn dan baten.  

Belangrijke belastingwijzigingen 

Voor 2022 zijn er een aantal belangrijke belastingwijzigingen benoemd door de belastingdienst. Zo is het bijvoorbeeld vanaf 1 januari 2022 mogelijk om onbelast 2 euro vergoeding te geven voor thuiswerkkosten. Dit zijn kosten berekend door het Nibud voor bijvoorbeeld voor de koffie en de verwarming thuis. Daarbij wordt er van vaste kantoordagen en thuiswerkdagen uitgegaan.

Wat ook interessant is voor sommige bedrijven: de eerste tariefschijf van vennootschapsbelasting wordt verlengd. Dit gaat van 245.000 euro naar 395.000 euro. Het tarief voor de winsten blijft hetzelfde, 15%. In de tweede tariefschijf wordt het tarief voor winsten in 2022 verhoogd van 25% naar 25,8%.  

Belastingontwijking wordt ook meer bemoeilijkt. Men wil bijvoorbeeld tegengaan dat een bedrijf een betaling in het ene land aftrekt van de belasting. Zonder dat dit in het andere land werd belast. 

Gerelateerd nieuws:  De opkomst van telefoon hoesjes

Recent

Duurzame stedelijke ontwikkeling

28/06/2023

Alles wat je nodig hebt voor een avondje ontspannen

21/06/2023

De voordelen van zonnepanelen plaatsen

16/06/2023

Hier vind je telefoonwinkels in Limburg

07/06/2023

Hoe blijf je productief tijdens de zomer op je werk?

05/06/2023

Meer in deze categorie

Boete voor scooter rijden zonder rijbewijs

|
,

De bekendste bedrijven in Limburg

|
,

Limburgse ondernemers gaan steeds vaker online

|

Hoe ongezond is alcohol?

|
,
© Copyright Limburgsekrant 2023
hello world!