Marketing in Limburg tijdens het digitale tijdperk

Marketing is, net zoals de huizenmarkt, een vak wat constant veranderd. Dit gebeurt ook in Limburg. Als marketeer is inzicht hebben in digitalisering en technologie onmisbaar. De wereld is dan ook grotendeels alleen nog maar digitaal, sociaal en ongelimiteerd. Het individu is tegenwoordig belangrijker dan ooit tevoren en data is een steeds waardevoller bezit aan het worden. In deze blog lees je dan ook een aantal trends die momenteel een grote rol spelen in en rondom online marketing.
Marketing is media
Het is belangrijk dat je als bedrijf online aanwezig bent. Er is een grote concurrentie en je moet dan ook als onderneming onder de aandacht van klanten en de gehele doelgroep blijven. Het communicatieproces van tegenwoordig is 24 uur per dag en communicatiecampagnes moeten verbonden zijn aan alle social media kanalen. Marketingcampagnes worden dan ook geïntegreerde mediacampagnes.
Niet meer vooruitplannen
Alles gebeurt in het hier en nu, mensen willen alles in realtime zoeken en vragen. Doordat mensen hun impulsen willen omzetten in actie loopt de mediaconsumptie 24 uur per dag. Dit betekent 24 uur per dag marketingkansen. Het gaat niet meer om vooruit plannen maar een goede voorbereiding en een flexibele planning die ervoor zorgt dat er constant kan worden ingespeeld op de behoeftes.
Opvallen in de menigte
Als bedrijf is het lastig om op te vallen in de menigte. Je krijgt dan ook pas fans als je echt opvalt. Investeren in goede content staat centraal. Traditionele productreclame is veranderd in storytelling. Het gaat erom dat content spannend en interessant is en ervoor zorgt dat er een groep loyale mensen worden gegenereerd.
Relevant zijn is key
Productreclame is vervangen door contentmarketing en storytelling. Het verhaal rondom een merk moet relevant zijn, het moet een rol spelen in de maatschappij. Dit verhaal creëer wordt er door middel van public relations naar buiten gebracht. Public relations worden gebouwd door PR bureaus. Wat een pr bureau is wist niemand een aantal decennia geleden, tegenwoordig zijn ze niet meer uit de marketingwereld weg te denken.